Punaisen pellavainen ahaa-elämys!

picture: POTTERY BARN KIDS

Mulla on ollut urakkaa täällä siivotessa erinäköisiä kaappien kätköistä löytyneitä "aarrekokoelmia" eli suomeksi sälää, sälää ja sälää. Ja sen sälän päälle sekalaista säilytettyä paperia ja muuta "tärkeää". Ja kun tällaista projektia kiskoo eteenpäin, tuntuu, että on aina sotku.


Lisäksi mulla on ollut ihan älytön tuska meidän pienten poiken huoneesta, kun siitä ei ole kahteen vuoteen juuri mitään tullut. Mulla on ollut sen suhteen täysin inspiraatiot nollassa ja kaikki, mitä olen yrittänyt, on mennyt jollain tavoin pieleen.

Sitten löysin tämän kuvan, joka yllä.



Oh, la laa - Pottery Barn on TAAS KERRAN tehnyt työn minun puolestani. Ja hei katsokaa noita Artekin lastentuoleja!! Wautsi vau, jenkkiläisessä katalogissa ja noin ihanasti esillä. Mulle tuli saman tien hirveä tarve saada nuo tuolit meille! Mulla on ollut sellainen pienenä, mutta ei ole varmaan enää äidin nurkissa. Nuo päiväpeitotkin on ihanat, mutta en ehkä tulisi ostaneeksi noin jouluisia. Jotenkin sitä on niin nuuka näissä jutuissa, että haluaa koko vuoden menevää, eikä niinkään säilöntää kaipaavaa sisustusmatskua. Mutta tyynynpäällisiä voi toki olla sesonkienkin mukaisesti. Nuo porotyynyt olivat ainakin sellaiset, että meinaan tammikuussa yrittää niitä tonkia Potteryn alesta :-) Toivotaan, että onnistun - ja ylipäätään, että mä pääsen tonkimaan niitä alemyyntejä silloin. Näin olis tarkoitus :-D

No, nyt siis tämän kuvan inspiroimana lähdin hieman sisustamaan pikkupoikien jo alkunperinkin punavalkoista huonetta. Eka superälynväläys oli se, että mulla on ollut koko ajan ihan vääränlaiset verhot siellä. Tajusin yhtäkkiä, että verhot on se juttu, mikä pitää ensin muuttaa, ja näinhän se oli! Onneksi kaapissa oli pitkät pellavan väriset lenkkiverhot jemmassa ja nehän olivat just se juttu, mitä olen kaivannut.

Lisäksi ostin tuttuni käsityöpajasta muutaman tähtityynyn - toinen halusi sinisen, toinen punaisen. Vaihdettiin vähän jouluisemmat pussilakanat sänkyihin (ja ne ei ole pinkit, vaik vähän siltä näyttää :-), laitoin joulusukat roikkumaan ja Nuutti kantoi tuon pinkin jakkaran ja pari lampaantaljaa lattialle. Lisäksi toin Nisset, mutta niille ei annettu ainakaan heti vihreää valoa. Oli pakko selittää, että nää nyt on tässä, kun haluan ottaa kuvia, kun toinen on sitä mieltä, ettei tänne sänkyyn mitään tonttuja oteta. Se sänky on nimittäin jo varattu :-)




4 kommenttia

  1. Ihanasti olet laittanut poikien huonetta kaikesta pakkaus- ja karsimispuuhista huolimatta:). Oikein viihtyisän näköistä!

    VastaaPoista
  2. Ihanat nuo tähtityynyt, ja kuvat muutenkin!

    VastaaPoista
  3. Tosi kivan näköistä! Ihanat nuo PBn päiväpeitot, mutta ei meilläkään olisi tilaa säilyttää kausittain vaihdettavia paksuja täkkejä.. Meiltä löytyy pienen huoneesta kaksi kappaletta noita Artekin tuoleja. Ovat miehen lapsuudesta ja tosi kivat mielestäni, vaikka sisustus ei muuten niin "artek-henkinen"olekaan :)

    VastaaPoista
  4. Ihanasti sopii teille tähtityynyt :) Kiitos sinulle tästä mukavasta postauksesta. Täytyy tunnustaa, kun nuo päiväpeitot näin että vähänkö tekisi mieli tehdä samaan tyyliin, mutta enemmän sitä navy henkeä ;)
    Mukavaa viikkoa!

    VastaaPoista

Kaunis kiitos kommentista :-) Yritän vastata aina jokaiselle, joskus voi olla pientä viivettä…